«Київський тиждень критики»

«Новий Голлівуд»: «Київський тиждень критики» оголосив програму ретроспективи

Третій фестиваль «Київський тиждень критики» оголосив тему ретроспективної програми цього року і почав продаж абонементів за ранньою ціною. Цього року гості фестивалю зможуть оцінити на великому екрані культову класику епохи Нового Голлівуду – фільми Френсіса Форда Копполи, Мартіна Скорсезе і Джорджа Лукаса.

Новий Голлівуд, названий останнім «золотим століттям» американського кіно, виник наприкінці 1960-х на тлі кризи студійної системи, яка роками спрямовувала американську кіноіндустрію. Його обличчями стали майбутні класики – молоді Френсіс Форд Коппола, Мартін Скорсезе, Джордж Лукас, Терренс Малік, Денніс Гоппер. Критика системи і незалежний дух принесли режисерам популярність за межами США – їхні фільми нагороджувалися «Золотою пальмовою гілкою» Каннського кінофестивалю і задавали тон світовому кіно.

У програмі фестивалю – стрічки «Апокаліпсис сьогодні» (реж. Френсіс Форд Коппола, США, 2019/реставрована копія), «Таксист» (реж. Мартін Скорсезе, США, 1976), «Довге прощання» (реж. Роберт Олтмен, США, 1973), «Американські графіті» (реж. Джордж Лукас, США, 1973), «Керрі» (реж. Браян де Пальма, США, 1976), «Безтурботний їздець» (реж. Денніс Гоппер, США, 1969).

Як і всі покази «Київського тижня критики», сеанси ретроспективи «Новий Голлівуд» представляють критики-куратори фестивалю – після перегляду на глядачів чекає обговорення фільму з кінокритиком. В рамках фестивалю також запланована програма дискусійних зустрічей. 

На фестивалі діє система абонементів, їх вартість за ранньою ціною – 300 (денний) та 450 (повний) гривень. Продаж вже відкритий на сайті фестивалю.

«Київський тиждень критики» – кінофестиваль, створений для знайомства українських глядачів із найкращими новими фільмами, відібраними українськими кінокритиками. У програму фестивалю входять фільми з лайн-апів головних світових кінофестивалів, а також стрічки, які мали значний вплив на історію кіно. Українська та міжнародна програми будуть оголошені на початку жовтня.

3-й фестиваль «Київський тиждень критики» пройде у кінотеатрі «Жовтень» з 24 по 30 жовтня 2019. На відкритті фестивалю відбудеться церемонія нагородження щорічної національної премії кінокритиків «Кіноколо».

Організатор фестивалю – компанія «Артхаус Трафік» за підтримки Державного агентства України з питань кіно.

Довідково:

«Апокаліпсис сьогодні» – епічний фільм про війну у В’єтнамі, натхненний повістю Джозефа Конрада «Серце темряви». Фільм ледь не коштував Френсісу Форду Копполі кар’єри – але увійшов в історію як видатний зразок кіно. Удостоєний «Золотої пальмової гілки» Каннського кінофестивалю, він до цього дня утримує позицію у верхніх рядках рейтингів найкращих фільмів усіх часів. У рамках «Київського тижня критики» «Апокаліпсис сьогодні» буде показаний у безпрецедентній для України якості – в реставрованій копії.

Інший лауреат «Золотої пальмової гілки» – «Таксист» Мартіна Скорсезе, названий кінокритиком Роджером Ебертом одним із найбільш сильних фільмів в історії кінематографа. Головний герой стрічки, ветеран війни у В’єтнамі, таксист Тревіс Бікл у виконанні Роберта Де Ніро став натхненням для цілих поколінь антигероїв.

Жанр горора у ретроспективній програмі представить «Керрі» Браяна де Пальми, екранізація однойменного дебютного роману Стівена Кінга. Історія школярки, яка виявляє у себе здатності до телекінезу, стала одним із найбільш впливових горорів в історії жанру, а Сіссі Спейсек, облита кров’ю – одним із найяскравіших образів в історії кіно.

Програма «Новий Голлівуд» пропонує глядачам знайомство із творчістю Джорджа Лукаса до феноменального успіху його космічної саги «Зоряні війни». На фестивалі покажуть перший фільм студії LucasFilm – молодіжну комедію «Американські графіті», що досліджує американських підлітків на порозі дорослого життя. Свого часу стрічка була удостоєна п’яти номінацій на премію «Оскар» і премії «Золотий глобус» у категорії «Найкраща комедія або мюзикл».

Стрічка, яка стояла біля витоків не тільки Нового Голлівуду, але і жанру роуд-муві – «Безтурботний їздець» Денніса Гоппера, удостоєна премії за найкращий дебют на Каннському кінофестивалі. Його головні герої – волелюбні нонконформісти у виконанні самого Гоппера, Пітера Фонди і Джека Ніколсона, – стали іконами контркультури і втіленням протесту проти істеблішменту.

«Довге прощання» – одна з ранніх робіт класика американського кіно Роберта Олтмена, єдиного в США володаря головних нагород фестивалів великої трійки – «Золотої пальмової гілки», «Золотого лева» і «Золотого ведмедя». Стрічка в жанрі «постнуар» є екранізацією однойменного роману Реймонда Чандлера.